B. PLE i Portafoli
B. PLE i Portafoli
PLE (Entorn Personal d'Aprenentatge en anglés): una nova forma d'aprendre; un nou enfocament sobre com podem aprendre de manera no formal.
Un PLE té tres característiques, tal com ens explica Jordi Adell:
Per a nosaltres, el portafoli és un mostrari del grau d'adquisició de les competències que hàgem programat en cada fase i l'evolució de l'estudiant. [Podeu revisar les competències a l'enllaç anterior].
- - -
Exemple:
- - -
PLE (Entorn Personal d'Aprenentatge en anglés): una nova forma d'aprendre; un nou enfocament sobre com podem aprendre de manera no formal.
Un PLE té tres característiques, tal com ens explica Jordi Adell:
- Cada alumne es fixa els seus propis objectius d'aprenentatge.
- No hi ha avaluacions, ni títols; no hi ha una estructura formal.
- S'aprofita la possibilitat que ens brinda Internet per a disposar d'un conjunt d'eines i recursos gratuïts per a compartir i aprendre a través d'aquests
- Les eines que un tria per al seu aprenentatge.
- Els recursos o fonts d'informació.
- Personal Learning Network (Xarxa personal d'aprenentatge) que cadascun va construint.
Una aplicació en línia per a agrupar i utilitzar els elements del nostre PLE pot ser SYMBALOO (clica).
- - - - - - - - - -
Portafoli
Entenem el portafoli o carpeta d'aprenentatge, com un sistema d'avaluació integrat en el procés d'ensenyament i aprenentatge. Consisteix en una selecció d'evidències (activitats, projectes, mostres...) que ha de recollir i aportar l'estudiant al llarg d'un període de temps determinat i que respon a un objectiu concret. Les evidències s'han d'acompanyar d'una justificació i una reflexió de l'estudiant, en que posi de manifest la relació entre l'evidència i l'aprenentatge. Aquestes contribucions l'ajuden a prendre consciència de què i com va aprenent, al mateix temps que li permeten regular el seu procés d'aprenentatge i d'estudi. Aquesta qualitat de reflexió constant sobre el propi aprenentatge converteix el portfolis un sistema d'avaluació coherent en el marc de l'avaluació competencial, continuada i formativa
Per a nosaltres, el portafoli és un mostrari del grau d'adquisició de les competències que hàgem programat en cada fase i l'evolució de l'estudiant. [Podeu revisar les competències a l'enllaç anterior].
- - -
Exemple:
- Una guia per al treball d'avaluació del portafoli de l'alumne: GUIA
- Treball d'avaluació del portafoli de 1r de Batxillerat + tots els escrits publicats en els quals es basa: M. Ángeles Romeu + 28 escrits al blog
- - -
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada