Del llibre de text al PLE i Portafoli



Dolors Reig afirma: "El modelo de la academia de Platón, en el que los maestros enseñan contenidos y los estudiantes los reciben debe evolucionar al de Sócrates, cuya autoimpuesta labor es ayudar (no enseñar) a aprender de forma crítica, a analizar la información distribuida y fluida. Algo parecido, a tenor de un mismo aumento en el sentido crítico, de inteligencia autónoma, ocurre hoy en la evolución hacia un enfoque de Entornos personales en la web que, como en el momento histórico anterior, confía cada vez más en la inteligencia, la capacidad de análisis crítico del prosumidor y aprendiz a lo largo de toda la vida."


Del llibre de text a la curació de continguts propis

El professorat reclama continguts actualitzats de les seues matèries, però, ¿per què no elaborar-los al Departament i, si és possible, en col·laboració amb l'alumnat fomentant la recerca i selecció de continguts, la qualitat i la creativitat?


Com?

  • Elaborant els propis materials i guies d'aprenentatge: tutorials, exercicis, rúbriques d'avaluació, 
  • Utilitzant plataformes en línia, repositoris de documents, aplicacions educatives...
  • Afavorint l'intercanvi de coneixements, la cooperació entre iguals, la recerca, la creativitat i la reflexió sobre els processos i resultats de l'aprenentatge.
- - - - -

Comentaris