A. Curació de continguts



La curació de continguts es pot definir com el fet de cercar, filtrar, llegir, organitzar i personalitzar el contingut que trobem per després compartir-lo amb la nostra audiència, l'alumnat. La persona que la realitza s'anomena curadora o documentalista.




Bàsicament la metodologia de la cura de continguts tindria tres grans apartats: filtratge, anàlisi i distribució de la informació sobre un tema. Dins de les diverses propostes que presenten els autors d'aquest àmbit es podrien escollir com a mostra el mètode de les 4S de Guallar i Leiva.
Prenent aquest com a exemple el procediment s'estructuraria en quatre apartats:
  • Cerca (search) de la informació generalment excessiva i desordenada que presenta internet sobre un tema
  • Selecció (select) d'allò que és realment rellevant per al propòsit de la cura
  • Caracterització (sense making) del contingut seleccionat sota els criteris que marqui la forma de fer del curador
  • Difusió (share) del resultat final de forma intel·ligent, per canals adequats i potenciant la vinculació amb l'audiència

A aquestes quatre fases cal afegir dues més: una prèvia de disseny i una posterior d'avaluació (al món del màrqueting).
De totes les fases és la de caracterització la que aporta més valor afegit i fa palesa més clarament la feina del curador de continguts.
Per dur a terme la caracterització hi ha diferents tècniques. Per exemple: extractar, retitular. resumir, citar, fer una mena de guió il·lustrat (storyboarding) i paral·lelitzar.
- - - - -

Ensenyament:

Eines per a la curació de continguts: https://aulacm.com/curacion-de-contenidos-herramientas 
- - - - -

Tres eines tradicionals:

1.Diigo: marcadors públics de favoritshttp://www.diigo.com/user/verbascripta (el meu perfil: https://secure.diigo.com/profile/verbascripta)
- - - - - -


https://www.scoop.it/t/docencia-8 
- - - - - -

3.Pinterest:
- - - - - -

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Del llibre de text al PLE i Portafoli